Ny vecka nya mål

Jag började lätt förra veckan med inställningen att äta mer protein, hitta tillbaka till att äta regelbundet o dessutom fick jag till nig Varför det e så viktigt för mig att INTE dricka under måltiden! 

Jag gick ner 2 Kg! 
Det va en spark i rätt riktning kan jag lova! 
Jag vill ju gå ner de där sista kg nu från operationen som faktiskt firar 5 år i februari! 

Veckan fortsatte mer år Lchf hållet då jag plockade bort större delen av kolhydrater o socker! 
Det funkar faktiskt bra! 


Så nu kör vi en vecka till! 

//Jennie



Kommentarer
Annika - drömmen om 11 barn

Vad har du fått för något till dig om dryck till måltiderna? Jag vet att man egentligen inte ska det, men alltså... jag dricker alltid ett (litet) glas vatten till maten. Känns otroligt tradigt att inte dricka till maten - men jag dricker ju lite...

Är det just den biten att man får i sig mer om man dricker? Nyfiken... Jag har själv stannat upp en del, men har 10 kilo kvar att gå ner...

Svar: Jag har oxå alltid ätit o druckit ihop då jag inte sett det som något problem (har fått i mig min portion) o min läkare förklarade det som att jag inte ska dricka ihop pga av just det att jag inte får i mig tillräckligt med mat!

Hade han däremot sagt det så som en annan förklarade det att dricker jag under måltiden "trycker" jag ner maten fortare o tarmen hinner då inte ta upp det kroppen behöver, hade jag nog tänkt lite annorlunda från början!

Så sagt o gjort har jag undvikit att dricka under måltiden! Känns jättekonstigt dör ibland vill man ju bara skölja ur all mat lite..

Men nu har jag kört lchf o det här med drycken i snart 3 v o det verkar faktiskt funka!! Har tappat 4,5 kg!
Men har fuskat lite med motionen så nästa vecka ska jag bannemig köra på den oxå!


Jennie Svahn

2014-01-24 @ 20:31:54 | http://nilssonpettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback