LCHF

För två veckor sedan va min tanke att få kroppen att starta viktnedgången igen. 
Jag bad om råd i en viktop-tråd o fick råden att äta mer protein, inte dricka ihop med måltiderna o komma igång med de regelbundna mattiderna!

Sagt o gjort o första veckan kom igång!
Efter en fika med vänner blev jag dessutom inspirerad i Lchf o köpte därför en bok om detta!

Har nu lyckats gå ner 4 kg på mina 2 veckor o hoppas på att det funkar även denna veckan! 
Jag känner skillnad! O jag har inte haft ett blodsockerfall sedan jag började med de regelbundna tiderna heller! 

Vad går då Lchf ut på? 
Kort sammanfattning av namnet.
Låg kolhydratsintag Högt fettintag! 

Ingen potatis, pasta, ris o inget socker. 
Det enda jag inte håller hårt på e frukten! 
Men visst jag tar kanske inte banan 3 gånger om dagen utan håller mig till de mindre kolhydratsrika.. 
Men annars går det väldigt bra! 
Så länge vågen pekar neråt!
 
//Jennie  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback