När det inte blir vad man tänkt...

Ja igår va det dags att besöka KK igen o göra undersökningen som skulle avgöra om jag fick påbörja PergoTime.. 

Glad o hoppfull kommer jag dit..
Ledsen o trött på kroppen åker jag hem.

Ordet cysta har kraft i sig kan jag lova..
Sätter du ordet vatten före spelar ingen roll.. Ordet som e så laddat har redan satt huvudet i rullning! 

Läkaren: Här har vi höger äggstock o den ser bra ut.
O då ska vi se på vänster.
tystnad 

Jag: AaaJjjjjj !!! Jävlar va ont!

Läkaren: gjorde det ont? Kan du beskriva smärtan? strålade det ut i ryggen? 

Jag: ja det gjorde riktigt ont både i magen o ryggen o jag vill INTE återuppleva den!! 

Läkaren: förstår det, ser att du har en stor vattenCysta på denna äggstocken! 
O den måste vi låta läka innan vi gör något ytterligare. 

Någonstans där slutade jag lyssna.. 
Jag kände sån hopplöshet! 
Att det ska va så förbannat svårt att få känna o bära en liten bebis till! 

Nu dagen efter när jag läst o tagit in o gråtit någon liter så ser jag ändå att jag får ta en dag i taget o hoppas att den där jävla cystan försvunnit eller åtminstone minskat till nästa besök..

Klart man blir rädd o ledsen, men det e ju bara att acceptera o gå vidare! 
Jag är ju inte sjuk! 
Även att det gör ont nu! 

Nu börjat vi om med Provera o satsar på bättre bud nästa gång. 


//Jennie























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback