Internationella Beröringsdagen

Som jag skrivit förut så verkar allt ha en egen dag.

Så vad berör mig? Vad får mig art gråta?
Klart man grät när man såg Teckande Tarzan, eller när Bambis mamma dog.
Det gör ont i hela kroppen när man tänker på hur djur o barn far illa.
O ännu mer nu när man har ett eget litet liv att ta hand om, än mindre kan jag förstå hur folk tänker när man gör Aina barn illa på olika sätt.

När grät jag av glädje?
Första gången jag grät av glädje på riktigt var när vi fick se "Knorr" på första ultraljudet.
När man förstod att det faktiskt va ett levande litet liv där inne. Före visste man ju faktiskt inte.
O andra gången va när "Knorr" kom ut o de la henne på bröstet!
Då blev allt så verkligt o man hade sitt lilla mirakel hos sig på riktigt!

//Jennie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback