En sång..

En sång borde ju inte va så svårt att sjunga, eller??
För ett barn dessutom som njuter av att bara höra din röst..
Jo det e jättesvårt!!

Anledningen?
Att jag som barn en enda gång fick höra av ett annat barn hur falskt jag sjöng.
Det e nu lite drygt 20 år sedan o det sitter i ännu!!
Älskade att sjunga som barn, kunde varenda text som Carola sjöng, alla barnvisor jag sjöng för mina syskon..
Var Lucia, sjöng i skolans småstjärnor
Nu sjunger jag väldigt sällan o när set sker är det hellre än bra o garanterat falsk men då??
Visste man ens hur man sjöng falsk då?
Tänk att ett ord kan göra så mycket?

Nu kämpar jag med att minnas texter så jag kan sjunga för Matilda, jag kan 2 texter helt. Bä bä vita lamm o en sockerbagare..
Jag har nu plockat fram min sångbok som jag fick som barn o har bestämt att jag minsann ska lära mig dom på nytt.

Jag kommer ALDRIG säga ett ont ord till Matilda.. Hon får sjunga hur mycket hon vill o jag kommer älska det ändå..
För det minns jag att jag fick göra hemma o jag minns att mamma sa att hon var imponerad av hur bra jag kunde texterna till Carola..

//Jennie




Kommentarer
Annika - drömmen om 11 barn

Jag har inte velat annat än sjunga på grabbarnas dop - men det har inte blivit så... Just för osäkerheten för sånt som sitter i sen barnsben :/

2012-10-11 @ 23:34:00 | http://nilssonpettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback