När sanningen tränger sig på

Ibland förstår jag att jag faktiskt inte är riktigt så stark som jag kanske vill vara!
Ibland fallerar muren o det som jag gömt på andra sidan rinner ut!

Idag rasade muren!
O jag slits med känslor som jag önskar jag kunde slippa!
Men hur gör man??
Jag kan inte bryta, jag kan inte ljuga!!
Jag vill inte vara likadan som ni va när jag va liten!!

Jag ska vara en bättre mormor än jag va mamma!
Men när??
O vad ska jag säga den dagen då hon frågar? O vill träffa dig?

Du frågade varför jag inte valt ett namn på min sida eller rättare sagt DIN sida..
Varför väljer jag att avstå från min dopklänning som hänger i garderoben?
JO för jag vet inte var mina rötter finns!
Jag har skapat egna, för att jag inte fixar allt som är så komplicerat!

Nu måste jag ta nya tag, vara stark inför Matilda!!
Men samtidigt vill jag inte ljuga för henne, o det e allt det som sliter sönder mig!

//Jennie




Kommentarer
Fiia

Du är stark <3
Hon har gjort sitt val inget verken du jag Pernilla Björn man Markus kan göra något åt man väljer själv vem man vill vara
Det är hennes förlust inte din eller någon Annans :-)
Matilda ha världens bästa föräldrar och farmor/farfar och massa morbröder/mostrar som tycker om henne hon behöver inte elaka och känslo kalla människor <3

2012-11-20 @ 23:51:38
Annika - drömmen om 11 barn

Fina Jennie - du ÄR stark. Du fixar det här. Luta dig mot Jonas ett slag och finn den där extra lilla styrkan hos den man du haft vid din sida i alla år - du finner den rätt snabbt då! Kärleken helar människan! <3

Det bästa du kan göra för Matilda den dagen hon blir gammal nog och frågar - det är att vara ärlig. Berätta som det är, men ta en sak i taget. Barn förstår mer än man tror...

2012-11-21 @ 01:38:46 | http://nilssonpettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback