Många tankar

Jag har mått helt underbart under hela graviditeten, allt negativt blev som bortblåst.
Men säg den lycka som varar.
Har på sistone funderat mycket över föräldraskap o min egen uppväxt.
Men det kanske är så när man själv ska bli förälder o inte kan förstå sig på den grymmhet
som innfinner sig på andra ställen.
Hur man kan utsätta sina egna barn för både det ena o andra o hur man kan välja flaskan o sprutan framför det som man själv skapat.
Med tanke på min egna bakgrund vill jag göra allt för att mina barn ska slippa få uppleva samma sak.
Men varför finns då de som upprepar sin egen barndom på sina egna barn?
Är det hämd, eller att man helt enkelt inte vill sina barn deras eget bästa?
Finns som vanligt inga svar på mina frågor, men jag känner väl att jag vill få ur mig dom.
 
 En annan tanke som snurrat det sista handlar om vänskap.
Jag vet att jag månt o mycket har mig själv att skylla som idag inte har många vänner.
Det e jag själv som tröttnat på att alltid vara den som tar kontakt.
Det e jag själv som bytt jobb o aldrig tagit mig riktigt in någonstans.
Jag har aldrig haft någon riktig sandlådekompis o min osäkerhet genom livet har gjort sitt.
Men jag hoppas att jag nu kan knyta nya o mer kontakter
då man kommer infinna sig lite mer ute o på nya ställen.
Tråkigt att Nässjö kommun inte har någon riktig mammagrupp som önköping verkar ha..
Här binder man inga kontakter medans man e hemma
dom får man hoppas på när det e dags för öppna förskolan!
Och jag står ju inte utan vänner, jag har riktigt goa, o det e jag tacksam för!!
 
Nee nu lägger vi alla tråkiga tankar åt sidan o tar nya tag!!
Jag har ju sååå mycket roligt att se fram emot efter förlossningen!!.
 
Jag ser fram emot det som komma skall så jag kan spricka snart.
O det bokstavligen, för magen känns riktigt utspänd nu, o jag  har undrat många ggr om det e en utav anledningarna till att man ska vänta ett tag efter gbp o skaffa barn.
 
Har lovat visa barnrummet o magen.
Magbiten tycker jag väl e en jobbig bit då den har den där fula extramagen pga av min fd övervikt.
Men bortsett från den så e den rund o go.
O det bästa av allt e att jag faktiskt inte gått upp så väldans mycket!!
Så dom kilona ska vi nog springa av oss sedan. o det ser jag fram emot!!
 
 
 
 
 
 
 
//Jennie



Kommentarer
Annica

Åh vad fint ni gjort!! Jättemysigt rum!!:)

2012-07-20 @ 22:15:00 | http://www.popica.blogg.se
Michelle

Men så fina möbler! :)

2012-07-20 @ 22:54:58 | http://Mammasnovalie.blogg.se
Marie W - Mamma till Linus

Vilket härligt barnrum ni gjort!! :) Fin vagn oxå! Vad är det för märke på den? Är det cresent?
Kram!

Svar: Tackar. Baby travel Grissly faktiskt, men den påminner nog om cresent.
Jennie Svahn

2012-07-21 @ 08:02:05 | http://mariews.blogg.se
Fiia

Super fint barnrum :)
Du har en riktigt fin mysig mage den ska du vara stolt över tycker du är jätte fin oavsett Bamse kram //Fiia❤

2012-07-21 @ 11:27:56 | http://hannyflickaa.blogg.se
Marie W - Mamma till Linus

Ok.. Den är väldigt lik!! :) Hoppas det går bra med dina värkar!! :)

2012-07-22 @ 20:35:25 | http://mariews.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback