Såå lycklig

Nu ligger våran Knorr hos oss!! Hon va en liten Matilda så fin o så snäll!!
Kom ut till oss 24/8 kl 20.51.
Vägde 3470 g o va 50 cm lång.

Var igångsatt med hjälp av tabletter kl 10.30 ca o värkarna började sakta ta fart redan vid 15.
Hann inte testa mycket smärtlindring då tiden försvann iväg o jag öppnade mig fortare än planerar. Det sista jag egentligen har redig koll på va att vattnet gick när vi kikat klart på regionala nyheterna. Hörde bara som en bubbla som sprack o jag blev bokstavligen livrädd i började storgtåta. Sen bar det iväg till förlossningrummet som jag inte heller hann med så mycket av. Krystvärkarna satte igång ordentligt 20.30 o som sagt ute var Vår flicka 21 min senare.
Dock med hjälp av sugklocka o massa underbar personal!
Stackarn hade ju virat in sig i navelsträngen så därav det snabba insatserna på slutet!

När jag väl var klar o allt lagt sig så var allt som bortblåst! All smärta var värt det vi nu fått!!

Nu hoppas vi på o få åka hem idag!
Saknar mitt tysta lugn.

//Jennie




Kommentarer
tina

De e ju de ja sagt. Allt de onda är värt de som kommer efter och hoppas inte du blev skrämd av den smärtan så ja får se många många svanar framåt ha HA

2012-08-26 @ 06:43:58
Marie W - mamma till Linus

Stort GRATTIS till er fina dotter!! Så söt hon är!! :) All lycka till er!! Ni kommer bli fina föräldrar!! Kramar från Marie

2012-08-26 @ 09:04:07 | http://mariews.blogg.se
tina

Läste din förlossning igen och såg nu att de gick väldigt fort, va gott du slapp ligga flera timmar. Ni är så väl unnade efter de ni/du gått igenom. Du kan väl höra av dej när man får komma:). Kram kram och vi måste ta oss tid att träffas tjejen.

2012-08-28 @ 06:29:39
Marie W - Mamma till Linus

Tack så mycket! Jag har mått väldigt bra, ibland känns det inte som man är gravid, förutom att man ser magen växa!! ;)
Visst är det mysigt att få bli mamma!? Passa på o njut när hon är liten!! :)
Kramar

2012-08-28 @ 10:44:11 | http://mariews.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback